Wednesday, July 6, 2011

Percayalah

Kugiran : Si Pemanggil
Musik : Percayalah
Album : Dua
Konsep : Bangun Duduk Tergollek
Edit : jerkfreaks; Not Direct Translation But With Spontaneous

--------------------------------------------------------------

Aku hanya seorang yang inginkan perubahan
Aku hanya satu jiwa yang masih tekun
Di dalam kepekatan dunia, mahu perbetulkan perkara sepatutnya
Pilihan yang kita tak pernah diberi
Siapapun adiwiranya, kita punya keputusan
Untuk bangun dan melawan untuk kekitaan
Untuk pembebasan
Hanya itu yang kita mahu
Cuma mahu perbetulkan perkara sepatutnya
Namun ku tahu, tak kira ke mana kita tuju
Takkanku berhenti percayakan diri
Bangun dari patah hati dan kelemahan diri
Hanya untuk mendalami suratan yang tertulis
Dan aku terpanggil aku terpanggil untuk perubahan
Untuk setiap sisa saat kenanganku
Untuk setiap kejatuhan merundum lalu mencari apanya
Sekian lama ianya tersisa sebegitu
Untuk pembebasan
Hanya itu yang kita mahu
Cuma mahu perbetulkan perkara sepatutnya
Namun ku tahu, tak kira ke mana kita tuju
Takkanku berhenti percayakan diri
Telah lama kita menuggu penantian ini
Telah lama kita salah sangka
Dan kita menjadi patah hati berkecai satu persatu
Kitakan mengetahui
Kitakan mengetahui
Pabila saat ketikanya tiba
Untuk pembebasan
Hanya itu yang kita mahu
Cuma mahu perbetulkan perkara sepatutnya
Aku perlu mengetahui, walau kemana kita pergi
Takkanku berhenti percayakan diri

2 comments:

  1. Pucuk paku dalam saku,
    Paku datang dari seberang,
    Carilah aku dalam aku,
    Aku datang dari tempat yang terang.

    ReplyDelete