Wednesday, July 6, 2011

Hari Penghabisan Dengan Nada Keempat

Kugiran : Julian Si Blanka
Album : Cakap Budak Kecik
Musik : Hari Penghabisan Dengan Nada Keempat
Konsep : Nak Mintak, Mintak Dapat, Dapat...Apa Lagi
Edit : jerkfreaks; Not Direct Translation But With Spontaneous

--------------------------------------------------------------

Aku mendengarnya di dalam diammu
Pabila kau tidak berkata
Apapun, apa yang melucukan
Tidak lagi melucukan
Aku mendengarnya di dalam suaramu
Ia selalunya dapat didengar
Kerana kita tak kemana-mana
Dan kita kan pergi dengan laju

Ada apa-apa nak dilihat?
Sementara kita menunggu
Untuk hari penghabisan ini
Apa yang sepatutnya dilakukan?
Ianya adalah elok untuk menjadi penting
Tapi selalunya menjadi dan sering dihina
Tapi lebih penting untuk menjadi elok,rasanya dari menjadi bijak

Akanku bawamu berbelanja
Akanku bawamu menari-menara juga
Akanku bawamu
Semua yang kau mahukan
Dan kanku berimu berlian permata
Dan kanku berimu ruangmasa
Maka bersama siapalah yang kau mahu
Aku ok-ok je...

Kesemua ruangmasa kan berlalu hilang
Tidakkah kau tahu jika ruangmasa telah terbuka
Akanku berada di tempatku?
Perang ini dah tammat

Aku mendengarnya di dalam diammu
Pabila kau tidak berkata
Terdengar dalam amukan tangisan kecilmu terbakar dan sungguh mendalam
Akanku beri kau apasaja, tapi kuberikan juga kau masalah
Jadi pergilah bersama orang lain jika itu mahumu
Aku ok-ok je...

Aku mendengarnya di dalam suaramu
Dapat melihatnya pada bibirmu
Ia selalunya dapat didengar
Aku fikir itu tak apa padaku
Tiada siapa disekeliling
Melihat kau di sini
Sekarang aku dapat mendengar ketersunyiannya
Melalak ke dalam telingaku

Masanya akan habis
Tidakkah kau tahu yang jika ruangmasa kembali terbuka
Akanku berada di tempatku?
Perang masih belum tammat, tidaakkk!
Perang ini masih belum tammat lagi!!
Masanya akan habis

No comments:

Post a Comment