Saturday, July 16, 2011

Manusia Yang Memperdagangkan Duniawi Ini

Kugiran : Kayangan
Musik : Manusia Yang Memperdagangkan Duniawi Ini
Album : Dengan Lampu Diluar
Konsep : Muka Seseorang Dan Keseorangan
Edit : jerkfreaks; Not Direct Translation But With Spontaneous

--------------------------------------------------------------

Kami kan melalui titian itu
Kami bercakap berkenaan sekarang dan kemudian
Memandangkan aku tak pernah berada di situ
Katanya aku adalah temannya
Dimana datangnya satu rasa keterujaan
Aku tonjolkan ke dalam matanya
Aku sangka kau seorang dan kesorangan
Pada satu tika masa dahulu kala
Oh tidak, bukan aku
Kami takkan mahu hilang pertimbangan
Bersemukalah dengan wajahmu
Bersama manusia yang memperdagangkan duniawi ini
Aku tersenyum dan berjabat tangan dengannya
Laluku membawa haluanku pulang ke destinasiku berlindung
Aku mencari demi tanah dan pembentukannya
Telah betahun dan bertahun-tahun aku meneroka
Aku merenung, memandang, dan menatap
Pada setiap kompleksitinya disini
Kami pasti akan menemui mati
Pada satu tika masa dahulu kala
Siapa tahu? Bukan aku
Aku takkan mahu hilang pertimbangan
Bersemukalah dengan wajahmu
Bersama manusia yang memperdagangkan duniawi ini
Siapa tahu? Bukan aku
Kami takkan mahu hilang pertimbangan
Bersemukalah dengan wajahmu
Bersama manusia yang memperdagangkan duniawi ini

No comments:

Post a Comment