Thursday, July 14, 2011

Habis Kebiru-biruan

Kugiran : Julian Si Blanka
Album : Cakap Budak Kecik
Musik : Habis Kebiru-biruan
Konsep : Penyakit Terus Ada Selagi Mati Tak Tercapai
Edit : jerkfreaks; Not Direct Translation But With Spontaneous

--------------------------------------------------------------

Bilamana sepanjang perjalananku yang penuh harapan bertukar penuh kesedihan
Bilamana sepanjang perjalananku yang penuh kesedihan bertukar penuh kebencian
Bilamana sepanjang perjalananku yang penuh kebencian bertukar kemarahan
Bilamana sepanjang perjalananku yang kemarahan bertukar kepada dendam

Dimana aku memberi balasan pada seseorang dan bukannya pada mereka yang sepatutnya
Pada siapa yang menerimanya dan mereka tak pula memahaminya
Ya aku tahu aku akan ke neraka dengan lebam ungu
Setidaknya akukan berada didunia lain sementara kamu masih cari pasal dengan kerandaku

Tergamaknya kau sebegitu ;oooo-ooo-oohhh
Begitu sempurna buatku ;oooo-ooo-oohhh
Kenapa tidak kau endahkan ;oooo-ooo-oohhh
Perkara yang aku lakukan sebelum ini ;oooo-ooo-oohhh

Bilamana sepanjang perjalananku melakukan pendendaman mengundang keterujaan
Bilamana sepanjang perjalananku keterujaan itu bertukar menjadi kesuka-sukaan
Bilamana sepanjang perjalananku kesukaan tadi bertukar menjadi kegila-gilaan
Lambat laun nanti makhluk kegilaan ini kan bertukar menyakitkan kesakitan yang sakit

Dimana aku memberi balasan pada seseorang dan bukannya pada mereka yang sepatutnya
Pada sesiapa yang membantu sepanjang aku menghentam mereka tanda pemberianku pada mereka
Ya aku tahu aku akan ke neraka dengan berbaju kulit
Setidaknya akukan berada didunia lain sementara kamu masih cari pasal dengan kerandaku

Apa yang dapat kulakukan adalah mengiramakan kegemilangan yang kian pudar
Apa yang dapat kamu lakukan adalah duduk bersama senyuman dan buatkan mereka menyirap
Bersama Kita iramakan dan berkata cerita yang berlebih-lebih ini
Tentang bagaimana kita rasa hari ini pada malam dan pada paginya

Tergamaknya kau sebegitu ;oooo-ooo-oohhh
Begitu sempurna buatku ;oooo-ooo-oohhh
Kenapa tidak kau endahkan ;oooo-ooo-oohhh
Perkara yang lakukan sebelum ini ;oooo-ooo-oohhh

Ambil semua ketakutanmu
Rasakannya betul-betul
Ambil semua rancanganmu
Rasakannya tak menjadi

Namun semua itu perlu dirasa
Macamtulah rasanya untuk orang di dunia ini
Kaya atau miskin ;oooo-ooo-oohhh
Berikan mereka kemaafan ;oooo-ooo-oohhh
Dimana kejadian 'itu' berputar ;oooo-ooo-oohhh
Aku rasa aku sebegitu
Itu sahaja yang ingin kukatakan sekarang
Sebelum kamu mengetuk pintuku sekarang
oooo-ooo-oohhh.....

No comments:

Post a Comment